tisdag, oktober 26

Dahliaträff


I söndags träffades några Dahliaentusiaster från Stockholm/Uppsala/Tierp. Alla hade med sig knölar, en del var stora och kunde delas för att räcka till flera. Samtidigt blev det en lektion hur man delar knölar på bästa sätt :)

Vi hade tänkt vara ute men eftersom det ösregnade var vi inomhus med knölar, jord och insekter. Kaffe, glögg, äppelkaka och kladdkaka hann vi med också. Naturligtvis blev det också massor av dahliaprat och en liten början på planeringen inför Dahliasällskapets medverkan på trädgårdsmässan i mars.

Bilderna jag försökte ta bryr jag mig inte om att lägga upp, det är bara folk som stirrar på knölarna på bordet ....

Vi hade jättetrevligt, tack för alla knölar som vi nu hoppas överlever vinterförvaringen!

På förra årets träff gav jag bort en bit av dahlian "Lilac time", (bilden ovan). Min egen överlvde inte vintern men nu fick jag tillbaks en knöl från den jag gav bort. Det är perfekt med backup!



2 kommentarer:

Kerstin Alvesson sa...

Snygg dahlia på bilden, vad roligt ni verkar ha haft det.

Ha det bra, Kerstin

Stickan sa...

vad kul vi har på våra träffar!