tisdag, maj 29

Frostrisk :(

De sa på väderrapporten att det är risk för nattfrost så jag har varit ute och täckt mina dahlior och lite annat med fiberduk och några gardiner. Pallkragarna fick ett par skivor plexiglas (f.d. duschkabin) över sig!

Tänkte visa något av allt fint som blommar just nu:
Först en dahlia; 'Bluesette', som står i en kruka på trappan och blommar så vackert!
 Kan någon hjälpa mig med namn på de här irisarna blir jag glad!
 En mörk, låg iris med blått skägg, har blommat en vecka nu!
Den gula medelhöga irisen med gult skägg slog ut igår.
Jag hittade den här tråden om irisnamn på AoT-forumet:
http://www.alltomtradgard.se/forum/view-thread.xml?thread_id=835243&forum_id=13
så det kanske är en Iris (Germanica-Gruppen) 'Flavescens'

1 kommentar:

Olga sa...

Hoppas att det blir ingen frost!