Julen närmar sig! Jag har städat, lagt på en röd duk med en julstjärna på rumsbordet, plockat fram hyacinten som börjar visa röda kanter på blomknoppen.
Det är hög tid att handla julklappar, om jag bara visste vad jag ska ge bort för något!?
Julkorten ska väl snart skickas också. Jag är lite gammaldags och tycker att jag vill skicka papperskort och inte bara julhälsningar via mail, åtminstone inte till gamla släktingar och mina närmaste vänner.
Tittar på storslalom på TV samtidigt som jag skriver detta, blir sugen på skidåkning, vid nyår är det dags :-)
söndag, december 4
torsdag, november 24
De senaste två dagarna har jag varit på kurs för att lära mig hur man jobbar i projekt. Först tyckte jag det var mördande tråkigt men på andra dagen började det bli intressant. Hädanefter ska jag bli en riktigt jobbig projektdeltagare som ifrågasätter allt som inte stämmer med regelboken. Det ska bli KUL!
fredag, november 18
Äntligen har den kalla friska hösten jag längtat efter kommit. Det var så vackert i morse när dagens första solstrålar träffade löven som var gnistrande av frost!
Snart är arbetsveckan slut och man kan gå hem och ägna sig åt lite fredgsgodis i form av något gott att äta och dricka därtill.
Snart är arbetsveckan slut och man kan gå hem och ägna sig åt lite fredgsgodis i form av något gott att äta och dricka därtill.
måndag, november 14
Nu ska jag ta nya tag och börja skriva igen! Livet är just nu lite mer stabilt, inte totalkaos längre.
Ordspråk: Det är aldrig försent att ge upp!
Ordspråk: Det är aldrig försent att ge upp!
fredag, maj 7
Solen skiner, fåglarna kvittrar och livet liksom leker...........
Det är lika fantastiskt varje vår när det blir varmt och skönt och alla blommorna kastar sig upp och skriker Här är jag, se på mig!!!!!
Det är lika fantastiskt varje vår när det blir varmt och skönt och alla blommorna kastar sig upp och skriker Här är jag, se på mig!!!!!
måndag, oktober 20
Idag var det en liten stunds snöfall. Inte så mycket att det blev vitt på marken, men ändå....
Jag var ledig från jobbet idag, jätteskönt :-) hade komptid för att jag jobbade en kväll för ett tag sedan.
Skulle lätt kunna vänja mig vid att vara ledig på heltid! Det är härligt att vara ledig när det är ljust.
Jag var ledig från jobbet idag, jätteskönt :-) hade komptid för att jag jobbade en kväll för ett tag sedan.
Skulle lätt kunna vänja mig vid att vara ledig på heltid! Det är härligt att vara ledig när det är ljust.
lördag, maj 24
Schlagerfestivalseländet pågår på TVn som står på i bakgrunden. Vilket fruktansvärt slöseri det är med pengar som kunde användas till något bättre TV-program. Hoppas inte Sverige kommer så bra så vi måste ordna eländet nästa år.
fredag, maj 16
Konstigt hur livet kan bli. När jag var ung trodde jag att jag var odödlig och hela livet som var sååå låångt låg framför mig. Sedan skaffar man familj och har ett antal roliga men också rätt kämpiga år tills barnen är självgående och man får fritid igen :-)
Sedan kommer tiden då man har ett jobb, tjänar så att det går runt och börjar göra allt det där man inte hade tid eller råd med förut. Resa, köpa sjysta prylar. Sen blir ens livskamrat allvarligt sjuk och där står vi, snuvade på de där åren när vi skulle göra allt det vi drömt om. Det är nu man inser att det inte fungerar med uppmuntrande tillrop i stil med "tänk positivt", "det kunde varit värre". Jag är nära att slå ihjäl den som säger något sådant. Livet är orättvist och dystert. Ändå måste man kämpa vidare och försöka gjädja sig åt något man kan göra, som sitta i trädgården och lukta på blommorna.
Sedan kommer tiden då man har ett jobb, tjänar så att det går runt och börjar göra allt det där man inte hade tid eller råd med förut. Resa, köpa sjysta prylar. Sen blir ens livskamrat allvarligt sjuk och där står vi, snuvade på de där åren när vi skulle göra allt det vi drömt om. Det är nu man inser att det inte fungerar med uppmuntrande tillrop i stil med "tänk positivt", "det kunde varit värre". Jag är nära att slå ihjäl den som säger något sådant. Livet är orättvist och dystert. Ändå måste man kämpa vidare och försöka gjädja sig åt något man kan göra, som sitta i trädgården och lukta på blommorna.
Våren är äntligen här! Jag planterar om mina tomater och blommor så att de ska vara riktigt stora och fina när jag sätter ut dem.
Ikväll har jag frikväll, för en gångs skull ensam hemma. Det känns underbart - så länge det varar. Konstigt att man kan njuta så mycket av att ingen kommer och pratar, eller tycker att det är dags att äta, eller kommenterar TV-programmet... Jag har läst tidningarna som kom med dagens post; en trädgårdstining och en datatidning. För tillfället mina största intressen.
Ikväll har jag frikväll, för en gångs skull ensam hemma. Det känns underbart - så länge det varar. Konstigt att man kan njuta så mycket av att ingen kommer och pratar, eller tycker att det är dags att äta, eller kommenterar TV-programmet... Jag har läst tidningarna som kom med dagens post; en trädgårdstining och en datatidning. För tillfället mina största intressen.
måndag, april 14
Glad igen! Det var en kabel som hade lossnat. Allt är kvar. Nu har jag kopierat till en annan hårddisk OCH bränt en CD med alla mina bilder.
Det verkar som det äntligen håller på att bli varmare igen. Hoppas på en fin påskledighet med massor av tid i trädgården. Både vårstädning och fikapauser och kanske lite sol på näsan. Massor av småplantor som längtar ut och som behöver planteras om :-)
Det verkar som det äntligen håller på att bli varmare igen. Hoppas på en fin påskledighet med massor av tid i trädgården. Både vårstädning och fikapauser och kanske lite sol på näsan. Massor av småplantor som längtar ut och som behöver planteras om :-)
fredag, april 4
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!! Jag är ledsen och arg. Min dator har svikit mig. Hårddisken har stannat för gott. Mina bilder är borta. Massor av blommor som skulle bli en dokumentation över min trädgård. Liksom bilderna på familjen de sista två åren och en del bilder jag fått mailat till mig från vänner..... Ovanpå detta detta väder med snö och kyla och blåååst. USCH vad allt är nattsvart just nu.
måndag, mars 31
Var på trädgårdsmässan i helgen. Köpte svart rådjursnät och anti-rådjurs-doftpinnar. Hoppas att det ska kunna hålla rådjuren borta från växterna. Föll också för några dahlior och liljor. Jag har satt massor med frön som står i små krukor överallt och väntar på att det ska bli så varmt att man kan sätta ut dem.
söndag, mars 23
Nyss var det två rådjur i trädgården som mumsade på gamla äpplen. De hoppade över till grannen när jag gick ut med kameran. Jag har minst sagt blandade känslor för de odjuren. De är jättefina att se på (goda som stek också) men jag vill ju ha mina älskade blommor ifred!
Hallå där ute.
I dag kändes det som vår. Jag kollade in snödropparna, och våririsarna, och balkansiporna...
Rådjuren har redan käkat upp tulpanerna men än så länge finns det spirande blad som kan bli löjtnanshjärtan, veronica, fänrikshjärta och påskliljor.
I dag kändes det som vår. Jag kollade in snödropparna, och våririsarna, och balkansiporna...
Rådjuren har redan käkat upp tulpanerna men än så länge finns det spirande blad som kan bli löjtnanshjärtan, veronica, fänrikshjärta och påskliljor.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)