måndag, augusti 16

Dahliatider!

Det har varit en dålig dahliasommar. De har kommit igång sent och är lägre än de brukar vara.

Jag presenterar idag min nyaste dahliarabatt, i mitten Arabian Night, till vänster Reddy och en frösådd, till höger Bluesette och Patty. Det är minst fyra sorter till som inte börjat blomma ännu.
Samma rabatt från annat håll

Detta är min Reddy som jag lyckades få igång att blomma till trädgårdsmässan i april. Den har aldrig varit så här stor och fin så den mådde tydligen inte dåligt av det!

Till vänster Bluesette som jag hittade i en mataffär, till höger Patty som jag fick på dahliaträff i höstas

Närbild på Patty, jättefin färg och mörka stadig stjälkar, den är jag väldigt glad för.

1 kommentar:

Kerstin Alvesson sa...

Fina dalhior du visar. Jag håller med dig, det är verkligen dahliatid nu. :) // Kerstin